Cum să alegeți aplicația de gestiune a clinicii dumneavoastră?


Când un pacient a intrat în clinica dumneavoastră acesta a pus în mâinile dumneavoastră nu numai sănătatea sa orală și dentară ci și datele sale personale și de contact. În clipa în care acesta v-a spus problemele sale de sănătate se așteaptă cu siguranță ca dumneavoastră să păstrați confidențialitatea medic-pacient în tot ceea ce privește dosarul lui.

Aceste date reprezinta capitalul cel mai de preț al clinicii dumneavoastră. Felul în care tratați aceste date este la fel de important ca felul în care vă tratați pacienții.

Folosirea unei aplicații de gestiune are rolul de a spori încrederea pe care pacienții o au în clinica dumneavoastră deoarece aceștia vor ști că starea lor de sănătate este atent monitorizată și că dumneavoastră veți ține cont de antecedentele lor pe tot parcursul derulării planului de tratament. Acesta este, de asemenea, unul din motivele  pentru care nu vor pleca spre o clinică concurentă ce nu le cunoaște nici istoricul și nici evoluția anumitor afecțiuni.

Din acest motiv alegerea celei mai bune aplicații de gestiune reprezintă unul din elementele cheie în succesul unei clinici stomatologice.

De-a lungul timpului ne-am lovit de multe cazuri de clinici care aveau deja un soft de gestiune și care dorindu-și mai mult au hotărât să treacă la iStoma. În momentul de față credem că am înlocuit toate softurile de gestiune prezente în România. Principala provocare în momentul în care se face această trecere este reprezentată de păstrarea datelor existente.

Întrebarea care se pune este cine este proprietarul datelor pacienților dumneavoastră?

Noi credem că datele vă aparțin în totalitate însă după cum veți vedea în continuare nu toți concurenții noștri sunt de aceeași părere. Sau nu în totalitate. Acesta este motivul pentru care am pus cap la cap criteriile iStoma de alegere a unui soft stomatologic.

  1. Trebuie să puteți avea acces oricând la locația fizică a bazei de date. Faceți proba!
  2. Trebuie să puteți deschide baza de date și cu o altă aplicație (toate bazele de date serioase pot fi vizualizate folosind aplicații gratuite puse la dispoziție de dezvoltatorii lor). Faceți proba!
  3. Trebuie neapărat să puteți suna un reprezentant al firmei producătoare de soft în cazul în care apar situații neprevăzute.
Voi continua prin a vă povesti două cazuri mai puțin fericite cu care ne-am întalnit:
  1. O aplicatie web ce consideră că datele dumneavoastră vă aparțin atâta timp cât sunteți abonatul lor.

    Deoarece baza de date în care se găsesc pacienții dumneavoastră este în cloud (adică pe calculatoarele lor), aceasta este comuna tuturor clienților lor și prin urmare aceștia nu vă vor acorda sub nicio formă acces direct la aceasta. Anumite date pot fi exportate în format text (nu toate) însa formatul oferit de aceștia face imposibil transferul lor automatizat către o altă aplicație. Practic aceștia vă obligă să fiți clientul lor chiar dacă dumneavoastră găsiți o altă aplicație care să răspundă mai bine nevoilor clinicii dumneavoastră.

  2. O aplicație ce se instalează pe calculatorul dumneavoastră.

    A trebuit să migram datele unui client dintr-o altă aplicație către iStoma. Cum accesul la date era protejat de un user și o parola (pe cale clientul în cauză nu le cunoștea) l-am contactat pe cel care a dezvoltat această aplicație pentru a ni le pune la dispozitie. A trebuit să insistăm pentru a ni se răspunde la telefon. A răspuns un domn cu un accent specific unei anumite zone și cu o vorbă foarte calmă și foarte lentă. Raspunsul calm al acestuia a fost că este parola pe care el o folosește pentru toți clienții lui și o are inclusiv la adresa de mail personală și prin urmare nu dorește să ne-o pună la dispozitie. Cum baza de date se afla pe calculatorul clientului, experții noștri au găsit totuși o soluție de a face transferul datelor însă acest lucru a implicat existența unui alt calculator și un pic mai multă bătaie de cap.

Am întalnit și cazuri în care nu am putut face absolut nimic deși baza de date se găsea fizic pe calculatorul clientului. Este vorba de o aplicație gratuită pe site-ul căreia nu există niciun număr de telefon de contact. Între noi fie vorba, nu ştiu cât de mult timp va mai rămâne gratuită ;)
Nu uitați!
Cașcavalul gratuit există într-un singur loc: în cursa de șoareci.

Din fericire nu toți sunt ca cei din cazurile de mai sus. Firmele/persoanele din cazurile de mai sus sunt 4 la număr (în România). Nu vrem să facem publice numele acestora în speranța că vor citi aceste rânduri și că își vor schimba atitudinea.

Înainte să alegeți un soft pentru clinica dumneavoastră vă rugăm să luați în considerare și faptul că poate la un moment dat veți dori să-l înlocuiți.

Dacă aveți deja o aplicație de gestiune sunați persoana/firma de la care ați cumpărat-o și cereți-i datele de acces la baza de date. Poate că mâine va fi prea târziu (poate pleacă din țară, își schimbă numărul de telefon, dă faliment, are un accident, ...). Asigurați-vă că datele pacienților dumneavoastră vă aparțin în totalitate.

Alegeți inteligent!