Cum să alegeți aplicația de gestiune a clinicii dumneavoastră?
Când un pacient a intrat în clinica dumneavoastră acesta a pus în mâinile
dumneavoastră nu numai sănătatea sa orală și dentară ci și datele sale personale
și de contact. În clipa în care acesta v-a spus problemele sale de sănătate se
așteaptă cu siguranță ca dumneavoastră să păstrați confidențialitatea
medic-pacient în tot ceea ce privește dosarul lui.
Aceste date reprezinta
capitalul cel mai de preț al clinicii dumneavoastră. Felul în care tratați
aceste date este la fel de important ca felul în care vă tratați
pacienții.
Folosirea unei aplicații de gestiune are rolul de a spori
încrederea pe care pacienții o au în clinica dumneavoastră deoarece aceștia vor
ști că starea lor de sănătate este atent monitorizată și că dumneavoastră veți
ține cont de antecedentele lor pe tot parcursul derulării planului de tratament.
Acesta este, de asemenea, unul din motivele pentru care nu vor pleca spre
o clinică concurentă ce nu le cunoaște nici istoricul și nici evoluția anumitor
afecțiuni.
Din acest motiv alegerea celei mai bune aplicații de gestiune reprezintă unul
din elementele cheie în succesul unei clinici stomatologice.
De-a lungul timpului ne-am lovit de multe cazuri de clinici care aveau deja
un soft de gestiune și care dorindu-și mai mult au hotărât să treacă
la iStoma. În momentul de față credem că am înlocuit toate softurile de
gestiune prezente în România.
Principala provocare în momentul în care se
face această trecere este reprezentată de păstrarea datelor existente.
Întrebarea care se pune este cine este proprietarul datelor pacienților
dumneavoastră?
Noi credem că datele vă aparțin în totalitate însă după cum veți vedea în
continuare nu toți concurenții noștri sunt de aceeași părere. Sau nu în
totalitate.
Acesta este motivul pentru care am pus cap la cap criteriile
iStoma de alegere a unui soft stomatologic.
- Trebuie să puteți avea acces oricând la locația fizică a bazei de date.
Faceți proba!
- Trebuie să puteți deschide baza de date și cu o altă aplicație (toate
bazele de date serioase pot fi vizualizate folosind aplicații gratuite puse la
dispoziție de dezvoltatorii lor). Faceți proba!
- Trebuie neapărat să puteți suna un reprezentant al firmei producătoare de
soft în cazul în care apar situații neprevăzute.
Voi continua prin a vă povesti două cazuri mai puțin fericite cu care
ne-am întalnit:
- O aplicatie web ce consideră că datele dumneavoastră vă
aparțin atâta timp cât sunteți abonatul lor.
Deoarece baza de date în care se
găsesc pacienții dumneavoastră este în cloud (adică pe calculatoarele lor),
aceasta este comuna tuturor clienților lor și prin urmare aceștia nu vă vor
acorda sub nicio formă acces direct la aceasta. Anumite date pot fi exportate în
format text (nu toate) însa formatul oferit de aceștia face imposibil transferul
lor automatizat către o altă aplicație. Practic aceștia vă obligă să fiți
clientul lor chiar dacă dumneavoastră găsiți o altă aplicație care să răspundă
mai bine nevoilor clinicii dumneavoastră.
- O aplicație ce se instalează pe
calculatorul dumneavoastră.
A trebuit să migram datele unui client dintr-o altă
aplicație către iStoma. Cum accesul la date era protejat de un user și o parola
(pe cale clientul în cauză nu le cunoștea) l-am contactat pe cel care a
dezvoltat această aplicație pentru a ni le pune la dispozitie. A trebuit să
insistăm pentru a ni se răspunde la telefon. A răspuns un domn cu un accent
specific unei anumite zone și cu o vorbă foarte calmă și foarte
lentă. Raspunsul calm al acestuia a fost că este parola pe care el o folosește
pentru toți clienții lui și o are inclusiv la adresa de mail personală și
prin urmare nu dorește să ne-o pună la dispozitie. Cum baza de date se afla
pe calculatorul clientului, experții noștri au găsit totuși o soluție de a
face transferul datelor însă acest lucru a implicat existența unui alt
calculator și un pic mai multă bătaie de cap.
Am întalnit și cazuri în care nu am putut face absolut nimic deși baza
de date se găsea fizic pe calculatorul clientului. Este vorba de o aplicație
gratuită pe site-ul căreia nu există niciun număr de telefon de contact.
Între noi fie vorba, nu ştiu cât de mult timp va mai rămâne gratuită ;)
Nu uitați!
Cașcavalul gratuit există într-un singur loc: în cursa de
șoareci.
Din fericire nu toți sunt ca cei din cazurile de mai sus.
Firmele/persoanele din cazurile de mai sus sunt 4 la număr (în România). Nu vrem să facem publice numele acestora în speranța că vor citi aceste rânduri și că își vor schimba
atitudinea.
Înainte să alegeți un soft pentru clinica dumneavoastră vă rugăm să luați
în considerare și faptul că poate la un moment dat veți dori să-l înlocuiți.
Dacă aveți deja o aplicație de gestiune sunați persoana/firma de la care
ați cumpărat-o și cereți-i datele de acces la baza de date. Poate că mâine
va fi prea târziu (poate pleacă din țară, își schimbă numărul de telefon,
dă faliment, are un accident, ...). Asigurați-vă că datele pacienților
dumneavoastră vă aparțin în totalitate.
Alegeți inteligent!